Jag har under hela mitt yrkesverksamma liv ägnat mig åt det roligaste jag vet. Att köra lastbil. Jag var från början anställd chaufför under närmare 20 år. De senaste 20 åren har jag varit "egen" åkare och som mest haft åtta anställda.

Jag har under hela mitt yrkesverksamma liv ägnat mig åt det roligaste jag vet. Att köra lastbil. Jag var från början anställd chaufför under närmare 20 år. De senaste 20 åren har jag varit "egen" åkare och som mest haft åtta anställda.
Pia Nilsson lägger mer tid och intresse kring vilka sverigedemokraterna skall samarbeta med efter valet. För att stilla nyfikenheten en smula, kan jag meddela att alla som ställer upp på arbetet att begränsa de kriminellas framfart i vårt samhälle är välkomna i den kampen, även Pia Nilsson.
Ett skärpt beställaransvar kan bli verklighet redan till sommaren, den 1 juli närmare bestämt. Är det nu vi ska jubla? Eller gråta?
Propositionen är i min värld en besvikelse och de "tuffare tagen" är ett sällan skådat slag i luften. Det blir tydligt när man läst mer än rubriken i pressmeddelandet från regeringen.
Thomas Morell ger i sin replik inget svar på varför han inte vill ge Polisen det kanske skarpaste verktyget hittills i kampen mot den illegala trafiken.
Det vore klädsamt om tonläget från socialdemokraten Pia Nilsson antog en lite mer sansad nivå. Hur valresultatet och eventuella strukturer i den politiska kartan kommer att se ut har ingen av oss svar på idag. Att ?förutsätta? det ena eller det andra är enbart ett sätt att försöka dölja sina egna tillkortakommanden.
Sverigedemokraternas kandidat till riksdagen, Thomas Morell, har i en debattartikel påstått att regeringen visar trötthetstecken när det kommer till kampen mot den osunda och illegala åkerinäringen.
Morells påstående förvånar alla som följt utvecklingen senaste åren.
Så har regeringspartierna återigen dammat av sitt förslag om kilometerskatt. Man motiverar skatten med att den skall vara lika för både svenska och utländska åkerier. Man har dock inte löst hur det skall fungera i verkligheten, utan man lever i någon slags förhoppning att det skall fungera.
I några artiklar de senaste dagarna har tidningen Proffs tagit upp problemet med manipulerade färdskrivare och AdBlue-system. I ett fall var det även fråga om så allvarliga tekniska problem att fordonet belades med körförbud.
Mycket i vårt samhälle handlar om att inhemska företag måste tjäna pengar för att ha råd att driva företag i Sverige, och därigenom kunna anställa folk, som kan betala skatt i kommunerna.
Här stannar Sverige en protest i grunden, men vi har utvecklats och är nu mer att likna vid en tankesmedja eller lobbyorganisation. Vi har tankar, idéer och förslag till de politiska makthavarna, saker som vi tycker är viktiga.