? DSV har satt mig i skiten två gånger, nu har jag helt tappat lusten att köra för dem, säger Stefan Fjällner. Man försöker i efterhand krypa ur överenskommelser om pris och blockerar fakturor. Det är ohållbart.
– Kontakten med transportledarna har fungerat bra, jag har inget otalt med dem, säger Stefan Fjällner. Men ibland har vi bara fått halva bilen fylld och då har jag talat om att ni får betala full bil. OK, säger transportledaren, ni får köra på milpenning. Därefter har det allt som oftast blivit så att underlaget från DSV dröjt, och då har vi fakturerat på det som överenskommits muntligt.
– Sedan ringer en chef och klagar, säger att fakturan inte stämmer med underlaget. Att det kan vara fel på underlaget vill man inte höra talas om.
– Stefan har kört och kämpat och ställt upp och det är tråkigt att det blivit problem. Han är heller inte ensam om att ha drabbats, säger en transportledare hos DSV som vill vara anonym.
Läs hela artikeln om Fjällnertransport i Proffs nr 5-2013.