Volvo Lastvagnars kampanj fortsätter att vinna reklampriser för lanseringen av den nya lastbilsserien. Nu vinner kampanjen tre Guldägg i kategorierna Film, Hantverk och Integrerat.
Med publiksuccén The Epic Split i spetsen har Volvo Lastvagnars sex lanseringsfilmer för den nya lastbilsserien haft stora framgångar världen över.
På årets Guldäggsgala vann kampanjen ett Guldägg i kategorin Integrerat och The Epic Split två Guldägg i kategorierna Film och Hantverk. Utöver de tre gulden vann kampanjen även Titanpriset 2014, ett specialpris för innovativ och inspirerande kommunikation.
– Det känns förstås extra roligt att vinna tre Guldägg eftersom det är svenska priser som delas ut på vår hemmaplan. Det är dessutom ytterligare ett bevis på att vi har lyckats i vår strävan att skapa kommunikation som engagerar och berör en bred målgrupp, säger Per Nilsson, PR-chef för Volvo Lastvagnar.
Totalt var Volvo Lastvagnars kampanj nominerad till Guldägg i fyra kategorier: Digitalt, Film, Hantverk och Integrerat.
Guldäggsgalan 2014 hölls den 23 april i Stockholm. Bara två veckor tidigare tog Volvo Lastvagnars kampanj hem flest priser av alla nominerade i den amerikanska reklamtävlingen ADC Awards. Kampanjen vann även de prestigefyllda utmärkelserna Black Cube och Client of the Year.