Ännu en gång stod skyddsänglarna övriga trafikanter bi då ingen kom till skada trots att trafiken var livlig. Föraren fördes till Helsingborgs Lasarett och är dessutom misstänkt för rattfylleri.
Solen skiner och vägbanorna är torra, men klockan 07.18 händer ändå denna olycka på E6 södergående mellan poliskontrollplatsen och Helsingborgs södra avfart.
Det heltyska Bring-ekipaget kör först in i räcket omedelbart efter kontrollplatsen, men studsar upp på vägbanan igen, bara för att direkt därefter fara ut åt höger ännu en gång och via räcket ner i diket.
Här tog resan slut för den 57-årige, tyske föraren som fördes till sjukhuset. Det finns även misstankar om att föraren inte varit nykter.
– Initialt misstänktes föraren för rattfylleri. Mer än så vet jag tyvärr inte just nu, säger trafikpolis Thomas Olsson till tidningen Proffs.
När Proffs kommer till olycksplatsen, förbereds bärgningen som bland annat ska övervakas av bilinspektör Krister Nilsson. Hur känner han inför att det åter finns misstanke om rattfylla?
– Det är bedrövligt. Utvecklingen går inte åt rätt håll och man känner ett visst mått av uppgivenhet, säger han.
Han är bekymrad över att politikerna inte verkar kunna ta till sig hur verkligheten ser ut och fatta beslut utefter den.
– Vem ska behöva skadas allvarligt eller till och med dö, för att politikerna ska förstå allvaret och att det hastar med rätt åtgärder på rätt plats, avslutar Krister Nilsson och nämner Danmarks insatser i detta som något Sverige borde ta efter.
Han är inte ensam om att idag ställa sig frågan om vad som behövs för att politikerna ska förstå att det inte längre finns tid för utredningar i långbänk medan människor under tiden skadas och dör i trafiken. Vem ska ta ansvaret för lidandet avsaknaden av åtgärder under tiden skapar?
Informationsansvarig på Bring, Adam Leth, säger att han känner till fallet, men vill inte föregripa polisutredningen.
– Chauffören är chockad, men för övrigt oskadd, avslutar Adam Leth som inte ger fler kommentarer innan utrednignen är klar.