Många företag lägger ut tävlingar där man ska klicka "gilla" på Facebook. Man kan då vinna allt från smörknivar till surfplattor ? och ibland ännu mer.
Men vi på tidningen Proffs vill inte ha falska "gilla-klick". Vi vill att du klickar på knappen av en enda anledning. Att du uppskattar våra artiklar och den journalistik vi bedriver för att belysa problemen i din bransch. Det borde väl vara skäl nog, eller hur?
Du ska alltså inte klicka på gilla om du ogillar oss, så klart. Men i så fall vore det intressant att höra varför du inte tycker om tidningen. Skicka gärna ett mail med dina synpunkter till oss på red@vagpress.se
Varför är det då så viktigt att man visar sin uppskattning på Facebook?
– Ju fler som får upp våra artiklar i sitt flöde desto större spridning får dessa budskap. Och det är vi alla intresserade av, säger tidningens chefredaktör, Göran Rosengren.
– Om nu dagspressen inte visar intresse för branschfrågorna, måste vi alla hjälpas åt att förmedla det som sker till ”Svensson”.
Har du nu inte gillat tidningen Proffs på Facebook så gör det nu. Bjud även in alla vänner i din vänlista.
– Vi lockar inte med fina priser så som iPads och liknande. Vi lägger hellre pengarna på god journalistik. En, förhoppningsvis, bättre situation i branschen borde väl smälla väl så högt?
– Vi använder inte vår webbtidning som slasktratt där vi öser in pressmeddelanden helt okritiskt. Majoriteten av artiklarna är djuplodande och genomarbetade och kräver emellanåt dagar av grävande innan de kan publiceras, menar Göran Rosengren.
– Idag har vi drygt 7 000 som gillar oss på Facebook. Det vore kul om branschfolket kunde hjälpa oss att nå 10 000 före nyår, avslutar han.