- Idag, fredagen den 10 mars, lanserar vi vårt nya namn Nordic Truckcenter i Sverige. Ett namn som också ska gälla i Norge och Finland, säger Johannes Winberg, försäljningsdirektör.
Snart kommer med andra ord Cosmo Truckcenters logotyper att bytas ut till förmån för den nya profilen - och försäljningssiffrorna ska upp, menar Winberg bestämt.
– Vi har växt organiskt bland annat genom att satsa på eftermarknaden. Nu ska vi satsa på att fördubbla försäljningen inom två år, tillägger han.
– Och det blir en lika aggressiv försäljning i Sverige, Norge och Finland.
Den nya gemensamma organisationen ska inte bara medföra ökade försäljningssiffror, utan också att företaget kan göra större gemensamma inköp.
– Det innebär också att den nya organisationen kan ge kunderna bättre förmåner.
Johannes Winberg berättar att han ser en spännande och kul framtid.
– Vi är ett relativt ungt och hungrigt gäng som leder det nya Nordic Truckcenter och vi är riktigt taggade. Det känns nästan som ett familjeföretag som bara satsar på lastbilar. Det har aldrig tidigare varit så roligt.
Han påpekar också att DAF under de tre senaste åren med Euro 6-motorn har växt rejält i övriga Europa.
– Chaufförer i andra europeiska länder vill idag helst köra och bo i en DAF. DAF är idag lastbilen nummer ett tillsammans med Mercedes och Scania.