Assistancekåren utför sedan många år, heltäckande bilassistans dygnet runt då de erbjuder bärgning, starthjälp, låsöppning, jourreparationer och transporter av alla typer av fordon.
Nordic Truckcenter har nu skrivit ett samarbetsavtal som innebär att alla DAF-åkare får ett och samma journummer att ringa. Assistancekåren besvarar samtalet, tar emot all information från föraren och kontaktar sedan närmaste DAF-verkstad som rycker ut för att lösa problemet.
Assistancekåren har 157 stationer från Kiruna i norr till Ystad i söder och med sin omfattande fordonspark, säger Nordic Truckcenters servicemarknadschef Patrik Lundni att det säkrar en snabb och seriös service.
– De har överblick över hela vårt rikstäckande servicenät och ansvarar för att kunden får den hjälp som behövs, säger han.
Deras fokus på servicemarknaden ligger på att det ska vara tryggt att äga en DAF.
– Våra kunder ska ha hög tillgänglighet till sina fordon och tack vare detta samarbete, kan alla DAF-åkare vara säkra på att alltid få hjälp om olyckan skulle vara framme, sammanfattar Patrik Lundin.