– Vi är stolta över att Postnord har valt oss som strategisk partner i Sverige, Danmark och Norge. Vi ser det som en riktigt bra matchning, inte minst eftersom både Postnord och SOS International är starka nordiska aktörer. Avtalet är en tydlig markör att SOS International är marknadsledande i Norden när det gäller service och kvalitet, säger Ellen Trolle, divisionsdirektör på SOS International.
Partnerskapet innebär att SOS International ska leverera snabb och tillförlitlig vägassistans till Postnord i Sverige, Danmark och Norge. Både genom att assistera på plats, över telefon till att bogsera till verkstad samt tillhandahålla ersättningsfordon.
I Danmark åtar sig även SOS International uppgiften att transportera sålda och utfasade fordon.
– På lång sikt ser vi också ett riktigt bra utbyte och samarbete inom det digitala området, där Postnord har visat ett stort intresse för SOS Internationals strategi för utveckling av smart vägassistans och andra digitala lösningar, säger Vikrant Mali, vd på SOS International i Sverige.
Kontraktet löper under tre år och gäller från och med den 1 maj 2019. I anbudsförfarandet har SOS International betonat vikten av att leverera hög service och kvalitet, vilket matchar Postnords strategi och krav på service.
Foto: SOS International