Foto: Lav Ulv Foto: Lav Ulv

DHL i elitserien när det gäller hållbarhet

DHL är ett av Sveriges tio starkaste varumärken inom hållbarhet. På Sustainable Brand Index TM B2B 2019 hamnar DHL på en nionde plats av de totalt 75 största B2B-varumärkena i landet.

Robert Zander, VD på DHL Freight Sverige är stolt.
– Vi är bland topp tio på listan tillsammans med företag som exempelvis Lantmännen. Vi är i elitserien bland alla bolag i Sverige! Resultatet bekräftar kännedomen om DHL:s hållbarhetsarbete, säger han.

Studien baseras på telefonintervjuer som gjordes under december månad 2019 med beslutsfattare inom små- och medelstora företag i Sverige. Beslutsfattarna fick bedöma företagets hållbarhetsarbete på en skala 1-5 där 5 motsvarar mycket bra. De officiella rankningarna för Sustainable Brand Index™ visar hur varumärken uppfattas i termer av hållbarhet av sina viktiga intressenter.

Robert Zander igen.
– DHL är dessutom branschvinnare inom Transport och Logistik i samma studie för tredje året i rad. Detta är ett bevis på att DHL:s hållbarhetsfokus når ut på marknaden och att vi driver standarden framåt, säger han.

Sustainable Brand Index TM är Nordens största varumärkesundersökning med fokus på hållbarhet. Studien har genomförts utifrån ett konsumentperspektiv sedan 2011.

DHL är Sveriges mest hållbara logistikföretag enligt Nordens största varumärkesundersökning, Sustainable Brand Index B2B. Beslutsfattare i Sverige har rankat DHL har som branschbäst tre år i rad, 2017, 2018 och 2019, i kategorin ”Transport och Logistics” och på nionde plats av de 75 största B2B-varumärkena i tio branscher.

Vill du veta mer om Sustainable Brand Index-studien, gör du det här.

Om artikeln

Publicerad: 2020-02-10 15:12
Kategori: Nyheter
Taggar: DHL Freight Sverige Hållbarhet Logistik Sustainable Brand Index TM Transport