ForSea skriver i oressmeddelandet att de är unik med sina upp till 110 dagliga överfarter för frakt och att de arbetar för att kunna ge den service och frekvens som krävs för att upprätthålla förbindelserna i dessa coronatider.
– Vi har tydliga riktlinjer för våra medarbetare för att säkerställa att alla, såväl gäster som personal, ska känna sig trygga vid överfarten, säger Peter Kesting, Head of Freight.
Överfarten mellan Helsingborg-Helsingör tar endast 20 minuter och ForSea är redo att ge fraktkunder service dygnet runt för att lastbilarna ska kunna nå sin destination i tid.
Situationen för fraktbranschen har genom nedstängning av servicefunktioner runt om i Europa, försvårat förhållandena för chaufförerna. Vid överfart med ForSea möjliggörs välbehövlig tid för en paus längs transportvägen.
För att kunna skydda lastbilschaufförer och check-in personal från coronavirus, uppmuntras chaufförerna att använda självbetjäningskiosker och fast lanes. Det är viktigt att möjliggöra fri rörelse för gods, även under de här extraordinära förhållandena.