I höst kan DB Schenkers kunder boka högsta prioritet, från start till mål. Med den nya produkten System Premium kan deras kunder säkerställa att sändningen är prioriterad genom hela DB Schenkers nätverk.
– Vi är så säkra på vår höga kvalité, att vi levererar i tid, att vi vågar lova pengarna tillbaka om vi mot förmodan skulle vara framme efter klockan 17.00 den schemalagda dagen, säger Erik Nordqvist, Product Development Manager på DB Schenker i Sverige.
Det allra snabbaste alternativet DB Schenker erbjuder efter sommaren, är tillvalet Premium 10. Det väljer kunder som vill att leveransen ska vara framme före klockan 10.00. Med Premium 13 lovar de leverans före klockan 13.00 på den utsatta dagen.
Till hösten kommer DB Schenkers kunder även kunna välja tillvalet Grön transport Klimatkompensering. Det finns möjlighet att prenumerera, alltså att alla leveranser klimatkompenseras, eller att välja ut vissa sträckor som kompenseras.
– Pengarna går oavkortat till olika projekt som drivs via vår globala samarbetspartner Atmosfair, en organisation som arrangerar klimatkompensation via CDM-certifierade projekt, det vill säga projekt som hanteras enligt FNs regelverk, beslut i Kyotoprotokollet. I praktiken innebär det att de som driver projekten måste följa regler för att säkerställa att projektet faktisk har rätt effekt, vilket självklart är väldigt viktigt för oss, säger Hanna Melander, Manager Quality & Environment på DB Schenker.