Kampanjen inleddes i Strands Lighting Division’s sociala medier i början av april med uppmaningen att lägga ut bilder/filmer under #keeponrolling2020. Inläggen skulle återspegla hur fordonsmålgruppen får världen att fortsätta rulla – trots och med hänsyn till COVID-19.
För varje enskilt inlägg samlades 10 kronor in till förmån för COVID-19 Solidarity Response Fund för WHO, för att stödja arbetet med att säkerställa att patienterna får den vård de behöver och att påskynda utvecklingen av vaccin och behandlingsmetoder.
Engagemanget resulterade i 20 000 SEK – som nu är donerade till WHO (11 000 kronor genom sociala medier samt 9 000 kronor extra från Strands).
– Att använda våra plattformar till någonting som bidrar till förbättring är en fantastisk möjlighet. Deltagandet i #keeponrolling2020 har visat på en yrkesgrupp av framförallt lastbilschaufförer med stora hjärtan och stort engagemang för samhället, riktiga fighters, avslutar Johan Carlos, vd på Strands Lighting Division.