Till följd av den nuvarande utmanande situationen samt digitaliseringstrenderna, har Iveco sett möjligheten att vara branschledande inom digital transformation för interaktion med kunder. På rekordtid har man skapat en ny plattform som fördjupar och vidareutvecklar relationen med kunder och transportbranschen.
Iveco Live Channel är, enligt Iveco, branschens första som riktar sig specifikt till Ivecos gemenskap och till transportbranschen. Plattformen lanserades denna vecka på den engelskspråkiga kanalen. Sedan kommer delar med lokalt innehåll speciellt utformade för marknaderna i Frankrike, Spanien, Tyskland, Italien och Polen på respektive lands språk, att följa.
I en tid med stora förändringar och där coronapandemin har påskyndat behovet av digitalisering och därmed fört människor och företag in i den virtuella världen, har Iveco sett en möjlighet att skapa ett helt nytt sätt att utveckla sin relation med kunder, industrin, lastbilsentusiaster och allmänheten. .
Maria Laura Iascone, Iveco Global Brand Marketing Director.
– Iveco Live Channel är en riktig webbkanal skapad för att engagera, informera, underhålla och interagera med våra kunder och transportindustrin. Vi har utformat det som en TV-kanal med en sändningsplan och en redaktionell plan som kontinuerligt kommer att förnyas, säger hon.
Iveco Live Channel sänder on-demand-videor som täcker alla aspekter av varumärkets aktiviteter och är värd för dess digitala evenemang i livestreaming med stöd av interaktiva verktyg. Det kommer också att vara ett virtuellt klassrum där Iveco kommer att bedriva sina undervisningsaktiviteter för säljare.
Iveco Live Channel är redan ”live” och erbjuder ett stort urval av videor som du kan titta på bär du vill och är du nyfiken, gör du det här.