Samtidigt som MAN alltså tar ett nytt grepp med fokus på att ge kunderna ”allt under ett tak”, presenterar de även sitt nya modellprogram. De nya lastbilarna från MAN har föraren i fokus och levererar effektivitet och ekonomi samt optimerad fordonstillgänglighet. Ett komplett paket som kommer att främja kundens transportföretag och på ett hållbart sätt öka kundens lönsamhet, säger MAN.
MAN Truck & Bus Väst blir Sveriges första privata återförsäljare av MAN och den som bygger upp det nya konceptet är försäljningschef Kenneth Liljeson i Göteborg. Han är entusiastisk inför den nya satsningen.
– Istället för att en kund ska behöva vända sig till flera inblandade, blir vi nu en totalleverantör som erbjuder inte bara försäljning utan även ansvarar för service, garantier, inbyten, försäkringsavtal, värderingar och annat, berättar han.
Konceptet med en helhetslösning är så lovande att de ser det som ett rimligt mål att kunna sälja 120 lastbilar under ett år.
– Att sälja en lastbil är den minsta delen av en affär. Genom att lära känna kunden, tar vi fram ett anpassat paket med tjänster som hjälper kunden att öka lönsamheten drastiskt, säger Kenneth Liljeson.
Han säger vidare att det idag mer påtagligt handlar om kundnöjdhet och där tänker de satsa för att lyckas.
– Med marknadsanpassade finansieringslösningar och försäkringstjänster blir det lättare att göra rätt investering för kunden, avrundar Kenneth Liljeson.