En korvpaus är en självklarhet på bilresan och för Circle K är korven ett viktigt inslag i helhetsmenyn. Nu har man också fått betyg på sin korvsatsning och det räcker hela vägen till en förstaplats.
Martin Stenberg, Senior Category Manager Food på Circle K.
– Vi lät Kantar Sifo genomföra den här undersökningen för att se hur vår korvsatsning faktiskt tas emot av kunderna. Och även om vi gick in i undersökningen med tanken att vi är strået vassare än andra med vårt korvutbud är det förstås otroligt roligt att få det bekräftat, säger han.
Undersökningen är gjord genom Kantar Sifos onlinepanel och har jämfört utbudet hos Circle K, OKQ8, Preem, Shell/Välkommen in samt Sibylla. Totalt har 1165 respondenter själva valt korv de ska äta hos en tilldelad kedja i testet och sedan betygssatt upplevelsen och helhetsintrycket.
Överlag ser de att kunderna uppskattar kvalitetskorv och att det ska finnas ett större utbud att välja på.
– Men helhetsmiljön är också viktig för många och det är även kul att se att många kunder får sina förväntningar överträffade när de äter en korv hos oss. Vi tar detta som en utmärkt start när vi nu växlar upp ytterligare inom just mat, avslutar Martin Stenberg.
Kantar Sifo genomförde undersökningen under våren 2021 på uppdrag av Circle K.