Swedol blir först ut i sin bransch att satsa på livesändningar med konceptet Swedol Live. Det första programmet kommer gå av stapeln den 29 april och livesändningen sköts från studion på huvudkontoret i Tyresö.
Martina Thun, känd från radiostationen RIX, kommer att vara programledare, och varje program gästas av någon av Swedols sortimentsleverantörer. Swedol Live är en del av partnerprogrammet Power Deal.
Linda Jacobsson, Nordisk marknadschef på Alligo, som bland annat rymmer varumärkena Swedol, TOOLS, Grolls och Univern.
– Det känns jätteroligt att ha det här på plats och att äntligen kunna berätta om vår nya satsning. Vi anpassar oss efter den tid som råder med pandemi och begränsade besök i butiker. Både vi och våra leverantörer behöver nya sätt att dela med oss av nödvändig kunskap till dem som ska använda produkterna, säger hon.
Att välja rätt produkt för arbetsuppgiften kan vara direkt avgörande för om en arbetsdag blir lyckad eller, i värsta fall, slutar med en allvarlig olycka. Därför är det en extra stor utmaning i Swedols bransch att lyckas erbjuda samma typ av rådgivning online som personalen kan ge i butikerna.
I varje sändning kommer Swedol att ha med sig en produktspecialist från något av de varumärken som säljs i butikerna och på nätet, som delar med sig av nyheter, tips och råd. Den som tittar live har också möjlighet att ställa frågor i chatten under programmet och ta del av erbjudanden.
Programmen kommer också att vara tillgängliga i efterhand för den som inte kan vara med under livesändningen. Vill du se programmen, hittar du dem här.