Outfit Saver är en unik haklapp i begränsad upplaga som tagits fram i ett designsamarbete mellan Circle K och Bonjour. Upptakten till idén var en diskussion om svårigheten att äta utan att spilla, smula eller kladda i bilen, och växte snart till en större insikt och frågeställning.
Erika Söderlund som är kommunikationschef på Circle K, säger att Alla föräldrar sätter en haklapp på sina barn när de äter.
– Vi frågade oss när och varför man egentligen slutar med haklapp. Undantaget är väl kräftskivan, där haklappen är en självklar del av konceptet, men varför man slutar att försöka skydda sina kläder som vuxen är en gåta, säger hon.
Circle K valde att ta idén hela vägen och lanserar nu haklappen som vilken modeaccessoar som helst. Inför lanseringen har man därför gjort en professionell modefotografering tillsammans med ett antal utvalda mikroinfluencers inom mode. Självklart med Outfit Saver i fokus.
Erika Söderlund fortsätter.
– Med glimten i ögat har vi gjort en mer eller mindre klassisk modefotografering, om än med en tvist eftersom det är i stationsmiljö. Vi är otroligt nöjda med bilderna och tycker de förmedlar exakt rätt mix av skoj och allvar som det här projektet bottnar i, säger hon.
Outift Saver finns tillgänglig i begränsad upplaga från och med i dag den 16 oktober på alla stationer i landet. Men då det rör sig om ett fåtal haklappar per station och eftersom de delas ut kostnadsfritt så gäller det att vara snabb.
Det gäller att vara snabb eftersom upplagan är begränsad.
– Det är först till kvarn helt enkelt. Vi tror att många kommer inse det självklara och geniala med att ha med sig en haklapp när barnen vill ha kexchoklad eller man själv ska äta croissant i bilen. Eftersom den dessutom är tillverkad i ett slitstarkt tyg och inte är en engångsprodukt så kommer den här accessoaren att stå sig säsong efter säsong, avslutar Erika Söderlund på Circle K.