Det nya avtalet innebär en hel del nyheter. DHL ger fyra kronor till ligan för varje sålt privatpaket på www.dhlpaket.se. DHL går även in och sponsrar var och en av de tio klubbarna i ligan. Satsningen på att skapa förebilder växlas upp. Förra årets framgångsrika DHL Coach, där unga hockeytjejer kunde prata hockey one-on-one digitalt med SDHL-stjärnorna, utökas med även analoga träffar.
Jonas Lindell säger att jobba för framtiden, att få fram fler förebilder för unga hockeytjejer, är något de jobbat med sedan de gick in i detta.
– Varje tjej som vill börja med, eller fortsätta med, ishockey måste ges möjligheter att få göra det. Det känns bra för oss att kunna bidra med skapandet av fler förebilder, säger han.
Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL, säger att man är väldigt glada över att DHL vågade vara först och så tydligt visade att de satsar på svensk damhockey.
– Det betyder mycket för oss att de vill vara med även ett tredje år, säger hon.