Nu får Malte Månson ännu större möjligheter att visa kunderna sin kvalitet, servicenivå och tillgänglighet via sina 16 anläggningar i mellersta och södra Sverige, säger Staffan Lindewald, CEO för Malte Månson.
– Det är också mycket tillfredsställande att vi genom kopplingen till BPW Aftermarket Group även tar en del i ett stort trailernätverk med cirka 3 200 anslutna verkstäder på internationell basis, säger han.
Under första kvartalet 2022 ska alla verkstäder inom Malte Månson stå startklara. Tiden fram till dess handlar om att snabbt och effektivt utbilda medarbetare samt att trimma in verktyg, lager och övrig utrustning för att möta de krav Släpis och BPW Aftermarket Group ställer på dem.
– För Malte Månson beräknas affären med Släpis uppgå till 30 – 40 MSEK per år, säger Staffan Lindewald.
Som grossist lanserade Släpis under 2012 en satsning på ett nätverk som i dag omfattar 72 verkstäder i Sverige. Malte Månson kommer tillsammans med Volvo och Scania utgöra den största delen av nätverket.
– Det känns bra att få med Malte Månson i lag med Släpis och BPW Aftermarket Group”, säger Peter Svensson, vd i Släpis.
Malte Månson har på senare tid flyttat fram sina positioner på marknaden. Nu ser de fram emot ett framgångsrikt samarbete.