Mellan 2019 och 2022 har logistikkoncernen ökat sina nordiska paketvolymer med 96 procent. Av de nordiska länderna är det i Sverige ökningen är allra störst, närmare bestämt handlar det om 241 procent fler paket som levererades 2022 jämfört med 2019.
År 2020 etablerade företaget ett eget ombudsnätverk och sedan dess har de sett en stor ökning.
– De senaste åren har vi investerat kraftigt i både fler utlämningsställen, olika former av hemleveranser, och flexibilitet för mottagaren. Vi har också moderniserat våra terminaler och investerat i fossilfria fordon och laddinfrastruktur. För oss har hållbarhet alltid stått högt på agendan, och nu börjar vi se att det också är något kunderna sätter som krav, säger Mona Zuko, sälj- och marknadsdirektör inom e-handel och logistik på Bring.
Det är inte bara antalet paket som ökat. Leveransföretaget har även haft stort fokus på att ställa om till fossilfria fordon. Sedan 2012 har koncernen minskat sina utsläpp med 51 procent. Det motsvarar utsläppen från 132 967 personbilar under ett år.
Idag levererar Bring med fossilfria fordon till över sex miljoner svenskar.
– Det är vi stolta över. Men vi nöjer oss inte, vi har en målsättning om att enbart erbjuda leveranser med fossilfria fordon senast 2025. För att klara det målet behöver vi öka takten ännu mer, säger Mona Zuko.