Till skillnad från andra som drar sig tillbaka från olika marknader, utökar Palfinger sin räckvidd för att vara ännu närmare sina kunder och deras behov i viktiga regioner som Stockholm.
Tre år efter övertagandet av den svenska återförsäljaren Hinz, utökar Palfinger sitt försäljnings- och servicenätverk i Sverige och sätter ett exempel för att visa att Palfinger är en lösningsleverantör som aktivt följer en egen distributionsstrategi och har sina egna försäljningskanaler, säger Gerhard Sturm, Senior Vice President of Global Sales & Service på Palfinger.
Den nya försäljnings- och serviceanläggningen i Jordbro täcker nästan 4 000 kvadratmeter och har fem fullständigt utrustade verkstadslinjer. Med den infrastrukturen kan Palfinger stärka sitt löfte att ge kunderna den snabbaste och bästa servicen.
Tillsammans med Palfingers huvudkontor i Borlänge kommer Jordbro-anläggningen att stärka försäljnings- och servicemarknadsinitiativen i Sverige.
– Eftersom vi levererar lösningar är vår strategi att vara så nära kunderna som möjligt. Vi vill skapa och utöka långvariga, framgångsrika partnerskap och stärka vår position som nummer 1 i Sverige, säger Gerhard Sturm.
När anläggningen öppnades talade Gerhard Sturm inför cirka 120 gäster, bland annat de tidigare ägarna av Hinz, Magnus Rosberg, General Manager på Palfinger, Palfingers anställda och andra intressenter och betonade Palfingers framgångar i Sverige.
– Invigningen är ett bra exempel på den lyckade övergången från Hinz AB till Palfinger och visar hur vi aktivt kan forma framtiden, säger Gerhard Sturm.