Iveco har därför länge varit starka förespråkare för serviceavtal och nu utvecklar de sitt koncept ytterligare genom att inkludera även äldre transportbilar.
– Tidigare har det bara varit möjligt att ingå ett serviceavtal på en ny transportbil inom 1 år. Men vi ser ett ökat behov av att förlänga den tjänsten, förklarar Victor Alvarsson, Customer Service Manager på Iveco.
– Vårt nya koncept innebär att kunden kan ha ett serviceavtal på begagnade fordon som man kan signera tills fordonet är 6 år gammalt, från våra modellserier MY16 och MY19, upp till 28 000 mil och i max 3 år åt gången. När fordonen blir äldre kan de konsumera fler reservdelar, så med ett serviceavtal får du extra säkerhet i en månadskostnad som du har full koll på.
Företaget förklarar i ett pressmeddelande att ett serviceavtal för såväl nya som begagnade fordon har flera fördelar. Dels kan man enklare förutsäga kostnaderna, vilket gör det lättare att planera budgeten. Dessutom kan regelbundet underhåll bidra till att upprätthålla transportbilens pålitlighet och livslängd. Detta kan vara särskilt viktigt för företag som är beroende av sina transportbilar för att hålla i gång sin verksamhet.
– Med ett serviceavtal får transportbilen regelbundet underhåll, vilket kan förebygga potentiella problem och minska risken för oväntade driftstopp. Samtidigt har man bättre insikt i ens kostnader, fortsätter Victor Alvarsson.
– Vi lanserar tre olika avtal för fordon från våra modellår MY16 och MY19. Ett avtal som inkluderar regelbunden service, ett för förlängd garanti samt ett för allt komplett slitage – inklusive bromsar.