Företaget vill växa i Sverige och förbättra upplevelsen för sina kunder genom att skapa ett enat Posti som sträcker sig över landsgränserna så att kunderna kan samarbeta med en enda partner för samtliga logistikbehov.
– Det kan handla om lagerhållning, plock och pack, transporter, förtullning eller kompletta driftlösningar, säger Antti Jääskeläinen, vd för hela Posti Group.
Finska Posti är en av de stora logistikleverantörerna i Norden och Baltikum. I dag drivs verksamheten utanför Finland under andra varumärken, men nu ska Posti gradvis introduceras som ett enat varumärke i samtliga länder.
I Sverige sker bytet av varumärke i mars 2025, från Aditro Logistics till Posti. I slutet av oktober i år tillträder också Peter Ervasalo som chef för företaget. Under hans ledning kommer företaget att fokusera på tillväxt inom lager- och logistiktjänster med ambitionen att göra Posti till en välkänd aktör på den svenska marknaden.
I Finland är Posti i det närmaste en institution med nästan 400 års historia och ett starkt syfte att alltid och ansvarsfullt leverera viktiga och betydelsefulla saker till människor.
– Jag ser fram emot att bidra till utvecklingsresan mot att växa i Sverige och bli den ledande logistikoperatören i hela Östersjöregionen, säger Peter Ervasalo, tillträdande SVP för Aditro Logistics/Posti i Sverige.
I Finland driver Posti verksamhet även under varumärket Transval, som byter varumärke till Posti redan nu i september. I Baltikum kommer dagens SmartPost förändras till SmartPosti våren 2025.