Bring expanderar på den svenska marknaden och i samband med det lanserade man en reklamkampanj som åtföljdes av en psykologisk humorthriller om Sara och Hugo och hans passion att göra lerskulpturer. Detta berättade vi om i april i år.
Här kan du se filmen.
Brings psykologiska humorthriller har blivit nominerad till hela tre priser på Roygalan. Kampanjen är nominerad i kategorierna Sveriges bästa reklamfilm, Sveriges roligaste reklamfilm och Sveriges bästa produktionsbolag för filmserien. Molding madness-filmerna har nu tagit steget ut i verkligheten.
I filmen ser vi kampanjens huvudperson Sarah som till varje pris försöker hindra sambons Hugo paketleveranser med hobbylera. Hugos skulpturdrömmar blir snabbt en inredningsmardröm för Sarah.
– Till slut uppmanar hon honom att sälja sina alster och därför låter Bring nu Hugo öppna sin egen pop up-store mitt på Södermalm, säger Gisela Björkgren, marknadschef på Bring.
Bring har öppnat Hugos Clay pop up i ett galleri mitt på Söder i Stockholm på Skånegatan 86. Där finns ett femtiotal av Hugos skulpturer från reklamfilmerna utställda och till salu.
Galleriet öppnade lördagen den 5 oktober och är öppet tre helger framöver. Åtta av skulpturerna blev sålda redan under öppningshelgen. Intäkterna av försäljningen går oavkortat till Röda Korsets verksamhet i Sverige.
Det är reklambyrån POL och B-Reel Films som producerat reklamfilmen i samarbete med Bring.
– Det är sällsynt att stöta på manus av denna kaliber, och det har varit en ren glädje att få vara med och se dessa filmer komma till liv, säger Anisa Dzindo, producent på B-reel.
Roygalans vinnare presenteras den 23 oktober.
Hugo med ett av sina många alster som Sara helst vill slippa. Foto: Bring.