"För e-handlare blir nu DHL en effektiv och pålitlig "one-stop shop", säger Johan Widman, Director E-commerce DHL Freight Sverige. "För e-handlare blir nu DHL en effektiv och pålitlig "one-stop shop", säger Johan Widman, Director E-commerce DHL Freight Sverige.

DHL lanserar hemleveranser i Sverige

DHL Freight utökar sitt produkt- och tjänsteutbud i Sverige. Med tjänsten Hemleverans Paket kan nu 70 procent, fler än 7 miljoner, av Sveriges invånare få mindre paket direkt hem till dörren. Tjänsten ökar flexibilitet och tillgänglighet för köpare och säljare på nätet.

Med DHL:s nya sista milen-lösning i Sverige kompletterar de nu sin tjänsteportfölj.
– Det gör oss till en ännu mer attraktiv leverantör för e-handlare och slutkonsumenter. Både köpare och säljare vill ha ökad flexibilitet och tillgänglighet i leveransalternativ. Våra hemleveranser är utformade för att möta just dessa behov, säger Robert Zander, vd DHL Freight Norden & Baltikum.

Tjänsten hemleveranser av paket stärker helhetserbjudandet från DHL då den kompletterar befintlig service via cirka 1 900 ombud och fler än 1 100 paketskåp.

DHL har nyligen lanserat returer via paketskåp och en pilot för lördagsleveranser.
Med enkla handgrepp i digitalt gränssnitt väljer e-handlare om paket ska levereras kontaktfritt utanför dörr eller om det ska överlämnas med id-kontroll.

Slutkonsumenter kan välja en specifik leveransdag och kommer att erhålla löpande uppdateringar kring status på sändningen. Genom DHL:s nätverk i Sverige är ledtiden för hemleveranser en arbetsdag för cirka 85 procent av kunderna.

Om artikeln

Publicerad: 2024-11-01 11:30
Kategori: Nyheter
Taggar: DHL DHL Freight E-handel Hemleverans Hemleverans Paket Paketleverans