Paketboxarna är uppskattade och gör det möjligt för konsumenter att hämta sina paket när det passar dem bäst.
– Att de nu blir fler förstärker både kundupplevelsen och tillgängligheten, säger Mathias Olsson, chef Ombud & Boxar Postnord Sverige.
Hur varan ska levereras är det viktigaste för konsumentens leveransupplevelse och paketboxar växer i popularitet. När kunderna besvarar frågan om vilket leveransalternativ de föredrar uppger 23 procent att de föredrar paketbox enligt den senaste E-barometern som presenterades under september.
Postnord och Axfoods paketbox-samarbete började som ett pilotprojekt och idag har 62 av Axfoods butiker, som innefattar bland annat Hemköp och Willys, Postnords paketboxar. Nu växer samarbetet och fler paketboxar kommer att placeras i anslutning till Axfoods butiker.
Överenskommelsen innebär att Postnord ytterligare stärker sitt erbjudande inom Out of Home där ombud och paketboxar ingår.