Utvecklat i samarbete med Rongcheng New Energy Group är totalt 600 enheter planerade för produktion med den första gruppen planerad att levereras i mitten av mars från Farizons fabrik i Tianjin, Kina.
Lanseringen av Xinghan G 200kW belyser, enligt Farizon, företagets tekniska ledarskap och dess djupa samarbete med Rongcheng New Energy. När fordonen väl har levererats kommer fordonen att spela en nyckelroll i vätgasdriven logistik i Tianjins hamn och Huanghua-hamnen med verksamhet som expanderar till Chengde (Hebei), Changzhi (Shanxi) och Baotou (Inre Mongoliet).
Med dessa fordon i drift förväntas öka viljan för satsningar på gröna transporter i Peking-Tianjin-Hebei-regionen.
Som en pionjär inom nya energifordon fortsätter Farizon att utveckla sin strategi med dubbla teknologier med fokus på både metanol-väte och elektriska lösningar. Genom att bredda sina applikationer och leverera högvärdiga, integrerade transportlösningar bidrar företaget till ett mer hållbart och effektivt logistikekosystem.
Byggd på Farizons GXA-T-arkitektur är Xinghan G-serien designad för långdistanstransporter och erbjuder en kombination av intelligent körning, komfort, tillförlitlighet och ekonomisk prestanda. Serien stöder flera drivlinekonfigurationer med olika drivmedel vilket ger åkerierna flexibla alternativ som är skräddarsydda för olika transportbehov.
Den nyligen lanserade versionen av 200 kW vätebränslecell är konstruerad för att möta kraven från verklig logistik och levererar, enligt tillverkaren, bland annat 10 procent lägre energiförbrukning jämfört med liknande modeller, utökad räckvidd på över 70 mil med stöd av ett 62 kilos vätelagringssystem. Den är också utrustad med 360° surround-kamerasystem som minskar döda vinklar för förbättrad visibilitet.