Hydraulslang med omfattande garanti SlangSnabben marknadsför en hydraulslang med ett års garanti mot allt. Om den går sönder är det bara att åka till någon av företagets verkstä...
Tusen företag fick felaktiga förelägganden Cirka 1 000 aktiebolag har felaktigt fått ett föreläggande att deklarera, trots att dessa bolag lämnat sin deklaration. Felet beror på en omlägg...
Full fart framåt för MAN I det amerikanska affärsmagasinet Fortunes "Global 500" lista för 2008 rankas MAN som det mest lönsamma av 33 företag i kategorin "Motorfordon och...
Scania levererar 300 lastbilar till Ukraina Det ukrainska företaget Europa-Trans har beställt 300 lastbilar av Scania. Ordern är Scanias hittills största enskilda affär i Ukrainarn- Europ...
Stororder på alkolås till Dialect Efterfrågan på alkolås ökar kraftigt och allt fler företag installerar lås i sina fordon. Dialect har tecknat ett avtal värt 25 miljoner kronor...
Några ord om dispenstransporter… Dispenstransporter förekommer ofta och är en förutsättning för att industri och enskilda företag ska få fram sitt gods. Men regelverket är inte helt lätt och kräver eftertanke innan man åtar sig en dispenstransport.
Miljöministern lät som en skrämd anka Jag har bestämt mig för att nästa bil blir en miljöbil. Jag måste dra mitt lilla strå till stacken för att främja världens miljö. Och för att snåla med bränslet som ju kostar en hel del. Världens miljöproblem är också mina. Jag minns fortfarande annonstexten gällande Renault 4: ?Vilken bil ska du välja när bensinen kostar 2:50 litern?? Det var chockerande siffror då. Lockade till inköp av en bränslesnål R 4:a. Jag hade själv flera stycken under en följd av år. Idag är det historia och känns smått löjeväckande bara.
Gräsrötterna tar över Det sägs att gamla goda värden som kollektivism och idealism är döda. Unga vill inte engagera sig, sägs det. Icke-unga orkar inte engagera sig, sägs det också. Framför allt är det människor över 50 år från ett politiskt parti, förening eller fackförbund som upprört eller uppgivet brukar hävda detta.
Yrkesförarens kompetens är guld värd Som en del av er kanske redan känner till har jag ett förflutet som yrkeschaufför. Jag började som busschaufför på SJ i mitten av 1980-talet för att kort därefter köra turister till Italien, Österrike och Jugoslavien för Egon Svensson i Ödåkra. Det blev även en hel del skolskjutstrafik hos herr Svensson. Men redan som litet ?knott? hade jag siktet inställt på lastbilstrafiken och jag visste med säkerhet att jag en dag skulle köra långtradare. Det lät inte vänta på sig särskilt länge och 1988 fick jag så anställning på ett åkeri utanför Åstorp i Skåne. Där rattade jag runt i diverse distributions-, växelflaks- och fjärrbilar.
Rekordtillväxt för transportsektorn i Stockholm Den starka konjunkturen i Stockholm fortsätter. Under fjärde kvartalet 2007 ökade lönesumman i transportsektorn med 7,6 procent i Stockholms län ...