Thomas Morell blev idag utnämnd till talesperson för yrkestrafikfrågor.Fotograf: Anki Morell

Morell blir SD:s talesperson i yrkestrafikfrågor

Som Proffs tidigare har rapporterat, har Thomas Morell valt att kandidera till riksdagen för Sverigedemokraterna. Han har hela tiden haft siktet inställt på trafikutskottet, eftersom just trafik- och transportfrågor ligger honom varmt om hjärtat - och något som han jobbat med under hela hans yrkesverksamma liv. Chaufför, bilinspektör och sakkunnig inom Sveriges Åkeriföretag, är några rader på hans CV. Efter dagens presskonferens i riksdagshuset, kan han lägga till ytterligare en rad på meritlistan.
- Jag har blivit utsedd till talesperson i yrkestrafikfrågor för Sverigedemokraterna, berättar Thomas.

Speditören och RM Trans är inte misstänkta för något brott. What's the point in doing that? undrar åkeriägaren.nFotograf: Läsarbild

Grov rattfylla släpptes på fri fot

Åkeriägaren kritisk till att föraren släpptes

Strax efter klockan 21.00 i torsdags, den 31 maj, stoppas ett estniskt trailerekipage av polisen vid Öresundsbron i Malmö. Ekipaget är på väg från Danmark till Finland. Föraren blåser positivt i polisens sållningsinstrument och tas med för bevisprov. Där konstateras grovt rattfylleri. Men, föraren är inte dömd ? än.
Åkeriägaren har dock en oplockad gås med föraren, som internt kommer att ställas till svars för tilltaget. Något som verkar kunna bli en dyr affär för föraren.

Blåljusanordning på en vanlig lastbil gillas inte av lagen, något som åtminstone produktionsledaren på ett renhållningsföretag i Västerås nu har blivit varse.Fotograf: Trafikpolisen i Västerås

Slut-tutat för renhållningen i Västerås

En lastbil från ett renhållningsföretag med depå i Västerås, mötte i helgen en klunga med motorcyklar på riksväg 66. Chauffören, eller någon annan av personerna som befann sig i fordonet, valde då att slå på de blåljus och sirener som lastbilen var utrustad med.
Det skulle dock visa sig att klungan inte endast bestod av privata motorcyklar och nu väntar därför ett rättsligt efterspel för chauffören, som dessutom råkar vara både produktionsledare och fordonsansvarig på företaget.