Alltransport köper Vadstenaföretag Alltransport, ett av Sveriges största transportföretag, förvärvar verksamheten i Avfallstransporter i Vadstena som ett led i sin strategi att expa...
Beröms och kritiseras Neste använde närmare 50 000 ton palmolja 2009 för biodiesel och ökar produktionen kraftigt 2010. Kritiker anger att det ökar trycket på icke h?...
Eldrivna godstransporter på väg får 100 000 kr Professor Harry Frank, vid Mälardalens högskola i Västerås samt ledamot i Kungliga Vetenskapsakademin, ska belysa problem och möjligheter med att...
Få tunga fordon håller 50-gränsen Vägverkets årliga hastighetsmätning av bussar och lastbilar visar att yrkeschaufförerna fortsätter att köra för fort. Det är framförallt hast...
Sov över hos Kilafors Kilafors Industri AB kompletterar nu sitt eftermarknadsutbud med en servicebil. Den nya bilen, som utgår från Kilafors, är utrustad med svets, elve...
DB Schenker fixar gigantisk gatufest Deutsche Bahn, DB, är utsedd till huvudsponsor till Europas nya kulturhuvudstad - Ruhr 2010. DB Schenker är bland annat ansvariga för logistik i sa...
GLC:s bud går till Best I syfte att renodla verksamheten avyttrar nu GLC - Göteborgs Lastbilcentral sitt bolag GLC Bud AB. Verksamheten kommer i fortsättningen att drivas a...
Energipolitik med vind i ryggen och sand i ögonen Vindkraftsanhängarna har vind i seglen. Den rena och oskyldiga kraften som inte leder till kusliga och oöverblickbara mångtusenåriga förvaringsproblem. Några otäcka haverier med vingar som lossnat och fallit ner har passerat relativt obemärkt förbi. Nästan bara som några oskyldiga höstlöv som inte orkat hålla sig kvar längre.
Nu går jag till gymmet – om det inte vore för? Nästan varje dag har jag möten med människor jag inte känner. Jag vill övertyga dem om att det är bättre att köpa vägtransporter med hög kvalitet, än transporter som bara är snabba och billiga. En situation där jag helt enkelt säljer en idé.
Ett fantastiskt ”TIA”-år är till ända Hej på er däruteJa nu närmar vi oss jul- och nyårshelger med fart. Det innebär att detta får bli den sista krönikan för i år - och jag vill å TIA:s vägnar passa på att tacka er för ett år då det har hänt mycket.