Volvo vill byta ut gamla airbags Volvo Lastvagnar föreslår att airbagsmodulerna ska bytas ut efter tio år, vilket man också meddelat till sina återförsäljare på flera stora ma...
Ny däckmärkning från 2012 Europaparlamentet och ministerrådet har vid ett så kallat trilogimöte nått en förhandlingsöverenskommelse om kommissionens förslag till ny EU-f...
Vehco köper danskt mobildataföretag Vehco köpte i september upp Comlog A/S, Danmarks ledande leverantör av mobildata. Comlog A/S har även en stark position på andra marknader bland a...
Värsta krisen är över Flera toppchefer inom bilindustrin, som träffades nyligen vid IAA-mässan i Frankfurt, var eniga om en sak, att krisen är på väg att tona bort. Me...
Vägverket och Ericsson i nytt transportsamarbete Vägverket och Ericsson har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal i form av en avsiktsförklaring, för att påskynda användandet av mobil och fast k...
Fritt fram för privat fordonsbesiktning Regeringen har den 1 oktober fattat beslut om propositionen som hanterar avskaffandet av monopolet på fordonsbesiktningen. Det innebär att från och...
Försäljning av dieselbilar faller Efter de senaste årens ökade försäljning av dieselbilar ser det ut som om maximum är nådd. Under årets första halvår i år har försäljninge...
Rysk biljätte massavskedar Bilgiganten AvtoVAZ, den största bilproducenten i Ryssland, hos oss mer bekant som tillverkare av Lada, har meddelar att de ska avskeda 27 600 medarb...
Många har ansvar för att lagarna följs Norska Statens Vegvesen genomförde nyligen en kontroll av 1 200 lastbilschaufförer när det gäller kör- och vilotiderna. De konstaterades 370 brot...
Have it your way! Nu i kristider hänger företagens överlevnad till stor del på varumärket. Varumärken är alltid viktiga men i lågkonjunktur köper människor nästan bara från företag som de känner lojalitet med. Jag är nyfiken på hur varumärkena fungerar - hur man kan få människor att tänka på ett positivt värde när de ser en logotyp. Så nyfiken att jag köpte några böcker i ämnet och lärde mig i alla fall lite.