Försäljningsstatistik
Listar alla artiklar taggade med: Försäljningsstatistik
MRF: Fortsatt stor efterfrågan på tunga fordon
Ford störst i Sverige på transportbilar i oktober
Uppåt för tunga lastbilar i april – och nedåt för lätta
Volvo störst på tungt 2016
Volvo Lastvagnar blev största lastbilsmärket i Sverige med 41,8 procent marknadsandel. Konceptet med nyckelfärdig lastbil togs emot väl av marknaden och "Volvounika innovationer" fortsatte att driva försäljningen, skriver företaget i ett pressmeddelande.
Högsta marknadsandelen sedan 1995 för Ford
Ford Transportbilar fortsätter att växa på den svenska marknaden. Med 3 844 registrerade lätta transportbilar, vilket är en ökning med 349 st från föregående år, blev marknadsandelen på 10,3 procent den högsta sedan 1995.
Hilux – Sveriges mest sålda pickup
Toyotas pickup-modell Hilux fortsätter att dominera på den svenska marknaden för lätta lastbilar. Med en marknadsandel på drygt 25 procent år 2012, vilket motsvarar 1 532 nyregistreringar, blev bilen den mest sålda pickupen i Sverige 2012.
Volkswagen ökade 10,5 procent i januari
Den uppåtgående försäljningstrenden för Volkswagens kommersiella fordon fortsatte i januari. Under årets första månad levererade Volkswagen 39 500 enheter över hela världen i kategorin "lätta kommersiella fordon". Det betyder en ökning för märket på 10,5 procent jämfört med januari 2011.
VW försäljning passerade ”drömgräns”
Försäljningen av personbilar var ovanligt hög under 2011 ? men försäljningen av transportbilar gick ännu bättre. Ökningen var 21,9 procent till all time high med 46 194 fordon. Flest transportbilar sålde Volkswagen, som passerade sin drömgräns och noterade en marknadsandel på drygt 30 procent.