Moderaterna
Listar alla artiklar taggade med: Moderaterna
Betty Malmberg (M) vill skärpa straffet för fortkörning vid vägarbeten
Moderaterna välkomnar Trafikverkets utredning om längre lastbilar
Moderaternas EU-kandidat Tomas Tobé:
”Vill ha fri rörlighet – men inte för kriminella”
Sten Bergheden (M):
”Tänker inrikesministern införa ett förbud mot EU-trailrar?”
M: ”Lag och ordning och konkurrenskraft”
Moderat politiker får upprättelse:
Det är Berghedens linje som gäller
När Transportutskottets resolution för skapandet av EU:s stora vägtransportpaket (mobilitetspaket) den 18 maj i år röstades igenom i Strasbourg, stod det klart att Moderaterna i EU röstat mot det egna partiets politik som drivs här i Sverige.
Proffs har envist ställt frågan vems politiska inställning det är som gäller för moderaterna. Är det Anna Maria Corazza Bildts eller Sten Berghedens? Nu, ett halvår senare, har vi äntligen fått svaret!
Corazza Bildt (M) vill ha liberalare cabotageregler
Vägrar berätta varför hon röstar emot det egna partiet
Under onsdagen (21/6) kunde vi rapportera om att Thomas Morell valt att hoppa av sitt engagemang i moderaterna, för att istället jobba med sin hjärtefråga, vägtransporterna, under sverigedemokraternas partisymbol. Det som fick bägaren att rinna över var att EU-parlamentarikern Anna Maria Corazza Bildt (M) nyligen röstade för en liberalisering av cabotagereglerna.
Proffs har försökt att nå Corazza Bildt för att få en förklaring till varför hon röstade som hon gjorde. Men istället för att svara på våra frågor, väljer hon att vara tyst.
Morell tar sikte på trafikutskottet – för SD
Thomas Morell är ett känt ansikte ? och en känd röst ? i kampen för vägtransportbranschens väl å ve. Tidigare har han varit politiskt aktiv lokalt för moderaterna, en karriär han tog upp igen under förra året. Men efter endast några månader lämnar han nu det partiet för att ställa sig till sverigedemokraternas (SD) förfogande. Och hans målbild är tydlig.
- Jag tänker kämpa för att göra livet surt för transportfuskarna. I trafikutskottet, för SD, säger han till tidningen Proffs.
Regeringen tänker fortfarande införa kilometerskatt innan valet 2018
Åkerinäringen i Sverige behöver inte nya skatter. Den behöver ordning och reda och en översyn av avgifter och skatter för att stärka konkurrenskraften. Vi behöver stoppa den utländska olagliga trafiken innan svenska åkerier slås ut och svenska chaufförer förlorar sina jobb.
Trots det vill regeringen införa nya högre skatter som ytterligare skulle försämra konkurrenskraften för svensk åkerinäring och svenska företag.